Το πρωτότυπο Mazda RX-Vision που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τόκιο σήμερα, είναι ένα εντυπωσιακό κουπέ που δείχνει την πρόθεση της ιαπωνικής φίρμας να λανσάρει στην αγορά ένα νέο σπορ αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα.
Εάν το κουπέ που θα δούμε στους δρόμους φέρει και ο λογότυπος RX-7 παραμένει άγνωστο προς το παρόν, αλλά με τον κινητήρα εμπρός, την κίνηση πίσω και περιστροφικό κινητήρα κάτω από μακρύ καπό είναι ξεκάθαρο πιο θρυλικό μοντέλο της θέλει να αναβιώσει η Mazda.
Δεν αποκλείεται μάλιστα η τελική έκδοση παραγωγής του RX-Vision να παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο σεδύο χρόνια από σήμερα, ώστε να συμπέσει με το κλείσιμο 50 χρόνων από την παρουσίαση του Mazda Cosmo Sport το 1967, του πρώτου σπορ αυτοκινήτου της εταιρείας με κινητήρα Wankel.
Όσον αφορά το πρωτότυπο, αυτό συμπυκνώνει «σε ένα μόνο μοντέλο τη ιστορική διαδρομή της Mazda στην εξέλιξη των σπορ αυτοκινήτων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ιαπωνική φίρμα και είναι έναεντυπωσιακό σε εμφάνιση κουπέ με μακρύ εμπρός καπό, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και σπορ, οπισθοκλινήοροφή στo πρότυπo όλων των μοντέλων RX.
Οι εξωτερικές του διαστάσεις φθάνουν τα 4.389 mm σε μήκος, 1.925 mm σε πλάτος και 1.160 mm σε ύψος, ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2,7 μέτρα. Είναι δηλαδή ελάχιστα μικρότερο σε μήκος από το RX-8 και συνάμα φαρδύτερο και ακόμα κοντύτερο, ενώ πατάει σε 20 ιντσών ζάντες με ελαστικά 245/40 εμπρός και 285/35 πίσω.
Κάτω από μπροστινό καπό του RX-Vision βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος περιστροφικός κινητήρας που θα ονομαστεί SkyActiv-R. Η Mazda κρατά ακόμα μυστικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου της κινητήρα, αλλά σύμφωνα με δηλώσεις μηχανικών της, στο νέας γενιάς Wankel έχουν λυθεί τρία σημαντικά ζητήματα που… απασχολούσαν στους προηγούμενης γενιάς περιστροφικούς κινητήρες της: H οικονομία καυσίμου, οιεκπομπές ρύπων και η αξιοπιστία.
Το πρωτότυπο πατά σε μια ειδική και μοναδική έκδοση της πλατφόρμας SkyActiv, που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Mazda MX-5, και όταν πάρει το δρόμο για την παραγωγή δεν αποκλείεται να μικρύνει κι άλλο σε διαστάσεις, ώστε να τεθεί αντιμέτωπο με την Porsche Cayman.
“Εάν βγάλουμε το αυτοκίνητο σε μαζική παραγωγή, η Cayman είναι το είδος αυτοκινήτου που θα πρέπει να έχουμε κατά νου ως αντίπαλο και καλό θα ήταν να το κάνουμε ελαφρύτερο, ελαφρύτερο από την Cayman” ανέφερε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του τμήματος R&D, Kiyoshi Fujiwara.
Ο Fujiwara ακολούθησε τη στάση της Mazda και δεν αναφέρθηκε ούτε αυτός στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοτέρ, αλλά από τη στιγμή που ως αντίπαλος τοποθετήθηκε στο κάδρο η Cayman, θα πρέπει να περιμένουμε η ιπποδύναμη του νέου Wankel να κυμαίνεται στους 300 ίππους και να είναι ατμοσφαιρικός, καθώς όπως άφησε να εννοηθεί ο Fujiwara, δεν αποκλείεται στο μέλλον να τον δούμε με υπερτροφοδότηση ή ακόμα και με ένα υβριδικό σύστημα, με το δεύτερο να αποτελεί σύμφωνα με τον ίδιο και το πιο δύσκολο τεχνικά εγχείρημα.


Πηγή: drive.gr

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.